Saturday, May 06, 2006

La rose

Pour un certain Neutrino

Tu es la rose tant recherchée depuis des siècles par tant de navigateurs, de princes et de nomades, de guerriers, de poètes et même de marchands. Il y a longtemps de cela, j’ai entendu parler de toi. Je croyais pouvoir ne jamais te trouver, pas alors que j’ai revêtu la forme d’un moine-mendiant et surtout pas ici.
Mes maîtres me l’ont dit : pour te trouver, je dois te perdre.
Dehors, il pleut.

For a particular Neutrino

You are the rose that so many sailors, princes and nomads, knights, poets and even merchants have sought for centuries. I heard about you a long time ago. I thought I would never find you as I am in the most unexpected form of a monk and beggar; and certainly not here.

My teachers have taught me that to find you, I have to let you go.

It’s raining outside.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home