Monday, June 12, 2006

My faith. Ma foi




I put my faith in Jizo. Not in Buddhist philosophy, quoting scriptures, Dharma Combat or great shouts. I don't try to defeat or fear to be defeated. I put my faith in Jizo, Eternal open-mindedness, heart of the non judgemental state, core of not knowing. I put my faith in love. In love, I am nothing and nobody. Just like every single one of us. A pure and round moon shines. Three wild geese fly over the lake. Upon its surface, one shadow can be truly seen.

J'ai foi en Jizo. Pas dans la philosophie bouddhiste, dans la citation des écritures, dans le combat dharmique ou les cris puissants. Je n'essaye pas de vaincre et ne crains pas d'être défait. J'ai foi en Jizo, esprit éternellement ouvert, coeur de ce qui s'abstient de tout jugement, essence de ce qui ne sait pas. J'ai foi en l'amour. En lui, je ne suis rien ni personne. Comme chacun d'entre nous. Une pure lune ronde brille. Trois oies sauvages volent au dessus du lac. A sa surface, une seule ombre peut être apperçue.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home